הסתיידויות בכתף וחשד לקרע בגיד

by ערן רשף, Monday, March 14, 2011, 21:51 (4791 days ago) @ ידין

שלום ידין

קודם כל לגבי ממצא מס\' 3 שהדאיג אותך. מחקרית וסטטיסטית 50% מהאנשים בגילאי 50 סובלים מקרע בדרגה כזו או אחרת בגידי הרוטטור (הסופרספינטוס הוא אחד מהם) ללא קשר בהכרח עם המצאות סימפטומים ו/או כאבים ו70% מהאוכלוסיה הכללית בגילאי 70-80. המחקר הזה אפילו התבצע בארץ.

נראה כי אכן קיימות הרבה הסתיידויות, שינויים ניווניים וגורמים מגבילים רבים סביב הגידים המייצבים את הכתף ובמפרק עצמו. אינני יודע איזו פיזיותרפיה קיבלת או באיזו תדירות ואינטנסיביות (ואינני רומז חס וחלילה לכך שהיא הייתה לא מקצועית) אך היא אמורה לכלול עיסויים לרקמות עמוקות ולגידים, מוביליזציה לגב העליון ולמפרקי הכתף, חיזוקי שרירי השכמה ואלכסוני הבטן, חיזוקי שרירי הרוטטור (בהתאם לכאב כמובן), תרגילי יציבות דינמית, חבישות וטייפינג, אולטראסאונד, הדרכה על יציבה נכונה (גלי הלם היא רק עוד טכניקה טיפולית אחת אפשרית כחלק מכל תכנית הטיפול שלך). ואם אכן אין ברירה אחרת והטיפול לא עוזר לך לחזור לתפקוד (שבמקרה שלך מאוד אינטנסיבי) ניתן לשקול אופציות ניתוחיות אך רק כברירה אחרונה.


האם ניתן להחלים לחלוטין מהמצב? קשה לענות על כך. אתה אכן זקוק לתהליך שיקום וטיפול ארוך ואינטנסיבי בתדירות של לפחות פעמיים בשבוע (להערכתי ורק מהכתוב ומבלי שבדקתי שום דבר) בהכוונה של פיזיותרפיסט מוסמך, במיוחד אם אינך רואה תוצאות חיוביות (ואני אומר את זה ללא כל ידיעה על תכנית הטיפול שלך, עצימותה, תדירותה ועוד) וללא ספק הורדת עומס מבחינת הפעילות הגופנית שלך (במיוחד אם הכאבים כבר החלו גם במנוחה).

לסיכום, תחזור לפיזיותרפיה בצורה רצינית, אל תזניח את העניין. שיקום כזה יכול לקחת גם מס\' חודשים ויצריך ממך משמעת אימונים וסבלנות.

בהצלחה


Complete thread:

 RSS Feed of thread

powered by my little forum