שבר ראש ההומרוס

by שרה @, Tuesday, July 24, 2018, 22:38 (2096 days ago)

שלום רב סליחה על המכתב הארוך, נפלתי ובלמתי את משקל גופי הרב עם היד הימנית, אני 5 חודש אחרי ומיגבלה משמעותית ביד, אי יכולת להרימה מעבר לגובה מותן
באבחון של סיטי חודש לאחר השבר: מודגם שבר מרוסק תת ראשי של ההומרוס המקורב באזור הצוואר הכירורגי,עם קיצור וחפיפה של חלקי השבר,קו השבר מערב את הזיז הגדול,קיימת הסטה קלה ודחיסה בין הפרגמנטים.סובלוקסציה אחורית קלה של ראש ההומרוס. 5 חודש אחרי תוצאת mri :באספקט העליון של ראש ההומרוס נראה מבנה בעל צורה גאוגרפית תת קורטיקלית בקוטר כ- 25 מ"מ מוקף
בבצקת לשד עצם ומתאים לאוטם - AVN.
שבר של הגבשושית הגדולה שהחלים עם יצירה של מדרגה בגובה של כ- 4 מ"מ בערך.לא נראים קרעים בגידי השרוול המסובב.
המסה השרירית של הסופרה ספינטוס שמורה יחסית.
האינפרה ספינטוס, הסבסקפולריס והביספס תקינים.
האקרומיון שטוח.
שינויים ארטרוטים במפרק האקרומיו-קלביקולרי.
ה - notch הספינוגלנואידי חופשי.
בגדוליניום נראית האדרה סביב ה- AVN.
האדרה של קופסית המפרק והאדרה ב- ACJ]
תודה רבה מראש על התיחסותך, מה עושים במקרה כזה, סובלת מכאבים וממיגבלה.

שבר ראש ההומרוס

by ערן רשף, Wednesday, July 25, 2018, 11:28 (2096 days ago) @ שרה

הי שרה

קודם כל מה לא עושים במקרה כזה? לא מטפלים במישהו רק על סמך תוצאות בדיקת ההדמיה שלו !

בנוגע לשבר עצמו-השבר כפי שזה נראה התאחה וקיים (AVN avascular necrosis) סביב ראש ההומרוס שזה במילים אחרות איזור מסויים בעצם שלא מקבל אספקת דם אבל החדשות הטובות הן שעפ״י האם אר איי, אין נזק למפרק, שרירים או לגידים שאחראים להניע ולייצב את מפרק הכתף.

המגבלה יכולה להיווצר ממס׳ רב של סיבות אך לא בהכרח השבר עצמו.

אחרי טראומות מסוג כזה, דפוס התנועה משתנה בגלל כאב, פחד מתנועה, דפוסי תנועה חדשים מאומצים מתפתחים ועוד. כל אלו יוצרים עומס יתר על השרירים שלך שנחלשים עקב כך- עוד כאב מופיע והתנועה נהיית מוגבלת עוד יותר. חשוב גם להזכיר מנגנוני כאב שנוצרים במערכת העצבים שלך, כביכול על מנת ״להגן״ עליך מפני התנועה שלא אמורה להזיק לך בכלל. במילים אחרות- כאב הוא לא שם נרדף בהכרח לנזק לרקמות. הוא פשוט כאב.

מה עושים? צריך להיפגש בצורה מסודרת, לבדוק את מנגנון התנועה ולהתחיל לטפל ברקמות הרכות סביב הכתף, להתחיל ללמד אותך מחדש דפוסי תנועה יותר אופטימליים ולא כואבים, משם לחזק את השרירים במקביל להתקדמות בשיפור טווח התנועה שלך עד לחזרה למצבך לפני הטראומה (או קרוב לכך עד כמה שאפשר)

את מוזמנת ליצור עמי קשר בפרטי ואשמח להיפגש ולראות כיצד אוכל לעזור לך

ערן רשף

RSS Feed of thread
powered by my little forum