עזרה בפענוח MRI חזה יש תשובות בפנים..

by שי @, Sunday, July 17, 2016, 00:57 (2834 days ago)

היי לפני שנה מלאה החלקתי מאופניי בכביש בפנייה חדה זרקתי להגן מפני הנפילה ידיים ומאז ועד היום נוצר לי כאב חריף וחזק מאוד באזור אמצע בית החזה הסטרנום. עשיתי מיפוי עצמות חצי שנה אחרי לא מצאו כלום. לפני שבוע עשיתי גם MRI לחזה ומצאו לי כל מיני דברים שאין לי מושג מה זה אומר אשמח לעזרה בפענוח מה זה אומר בידיוק למה הכאב עצום וזה שנה מלאה שלא עובר ואני כבר מיואש.

תשובות להלן תוצאות של סריקת סטרנום :

הבדיקה בוצעה בטכניקת במישור STIR T1 ' T2 במישור אקסיאלי , סאגיטלי וקורונלי.

הודגם בצקת מח עצם מסביב לזווית של הסטרנום הקדמי .

אין סימנים של תזוזה בין הצדדים .

אין שינוי עמדה , סיגנלים נמוכים ב - T1 בחלק הסאגיטלי וגבוה ב- T2 בקורונלי, מתאים ל- BONE BRUISE .

זהו זה יש אז סיבה לכאבים הבלתי ניסבלים שנה מלאה? מה עושים מה זה אומר הכל אני מאוד מאוד מודאג וסובל תודה רבה לך . מחכה לתשובה בנרות !

עזרה בפענוח MRI חזה יש תשובות בפנים..

by ערן רשף, Sunday, July 17, 2016, 20:38 (2833 days ago) @ שי

כפי שכתוב בMRI...בצקת קלה בעצם מראה שאכן קיבלת חבלה בעצם הסטרנום, ככל הנראה מהנפילה. אם הכאבים עזים עד כדי כך אז כנראה ישנם עוד גורמים נוספים שיכולים לגרום לכאב הזה. גורמים שלא בהכרח תראה בבדיקת הדמיה אלא יותר בבדיקה פיזיקלית בפיזיותרפיה.

חשוב שתבין שכאבים יכולים לנבוע ממגוון סיבות רבות ואחרות ולא בהכרח ממקור פתולוגי אחד כמו שבר/ סדק או ממצא שאתה יכול לראות דרך בדיקת הדמיה.

בעת טראומות, אחת הרקמות שגם נפגעות חוץ משרירים היא רקמת הfascia שתפקידה לשמש כבולם הזעזועים של הגוף ולהעביר אנרגיה קינטית בגוף מנקודה לנקודה (אני לא מדבר כאן על רפואה משלימה אלא על רקמה אנטומית לכל דבר והפרטים האלה נמצאים בספרות המקצועית).

אתה לא תראה עיבוי של רקמה זו בMRI והדרך לאבחן זאת היא בטכניקה מאוד ספציפית בסיטואציה קלינית בטיפול פיזיותרפיה שנקראת fascial manipulation.

אם אתה רוצה אתה מוזמן ליצור עמי קשר, נשב ונדבר על המקרה, נבדוק האם יש גם היסטוריה של טראומות אחרות בעבר (גם ניתוח בבטן לפני 20 שנה לדוגמא רלוונטי כי זה מתחיל ליצור מתח על רקמה זו. מתח שממשיך ומחמיר עם טראומות נוספות כגון זו שעברת).

בהצלחה

תשובות..

by שי, Monday, July 18, 2016, 11:52 (2832 days ago) @ ערן רשף

השאלה לפי Mri זה אומר שיש בצקת שם. רציתי לדעת יש לי תור בסוף השבוע למרפאת כאב תור שכבר היה לי מלפני חודשיים . כדאי ללכת למרפאת כאב לטיפול זריקות למקום שם? זה יכול לפתור את הבעייה? אין לי דרך לראות לפני זה רופא חזה. לכן שואל אותך. כי התור לכאב הבא רק 2017. וחייב להחליט מהר. האם טיפול במרפאת כאב יכול לפתור את הבעייה ולהעלים את הבצקת וכל מה שמצאו לי בmri?

תשובות..

by ערן רשף, Tuesday, July 19, 2016, 14:18 (2831 days ago) @ שי

כפי שהסברתי...ישנם דברים שלא ניתן לראות בבדיקת הדמיה אלא רק בבדיקה פיזיקלית אצל פיזיותרפיסט. אני לא יכול לכתוב לך את כל הפרטים הטכנים של הטיפול עצמו וכמו כן צריך לבדוק דברים נוספים בקליניקה ולא על דפי הפורום כדי שנדע בכלל איך לטפל בך. אי לכך ובהתאם לזאת אני לא יודע מה לענות לך אם זה יפתור את הבעיה כי אני לא יודע עדיין מה הבעיה (למעט הפרט הקטן שציינת שראו בMRI שאני בספק אם הוא הגורם המרכזי לבעיה שלך)

RSS Feed of thread
powered by my little forum