כאבי ברכיים

by שאול גרינברג, תל אביב, Thursday, November 05, 2009, 14:47 (5279 days ago)

שלום ערן

אני בן 56, מורה בתיכון במקצועי, הולך 5 פעמים בשבוע שעה כל פעם בממוצע. עד היום לא הלכתי לרופא פעם אחת בחיי. לאחרונה (מזה חודש) מופיעים לי כאבים בשתי הברכיים ממש מתחת לפיקה בהליכה, כשאני עולה מדרגות (40 עד הבית) וגם סתם בעמידה מול הכיתה. כאבים שגורמים לי ממש צורך לשבת. אורטופד אמר שזה שחיקת סחוס של הפיקה ושאין מה לעשות בנידון חוץ משחייה. האמנם?
אין לי בעיה לעשות תרגילים או חיזוקים, ההליכה מאוד חשובה לי (לחץ דם קצת גבוה וכולסטרול שמטייל לו בין שיאים כאלו ואחרים:-)

מה דעתך?
ניתן לטפל בבעיה הזאת?
אמרו לי שסחוס לא יכול להשתקם.

תודה
שאול

כאבי ברכיים

by ערן רשף, Sunday, November 08, 2009, 08:20 (5277 days ago) @ שאול גרינברג

קודם כל, ניתן לעשות משהו בעניין. איזור הכאב שלך (עפ\"י מה שאתה כותב) קצת מצביע יותר לכיוון רגישות באיזור גיד הפיקה והרקמות סביבו ופחות הסחוס. לגבי אם סחוס יכול להשתקם או לא זה נתון למחלוקת מחקרית וזה נוגע גם למיקום המפרק עליו מדובר.
זה נהדר שאתה עושה פעילות ע\"מ לשלוט בלחץ הדם והכולסטרול אבל צריך לדעתי גם איזו שהוא אימון חיזוק וייצוב שיתמוך בפעילות האירובית שלך כמו חיזוק לשרירי הבטן, הישבן, שרירי הירך הקדמיים והאחוריים ורצפת האגן. כמו כן לדעתי יש מקום גם לחבישות מיוחדות לברך. יחד עם זאת, לא יהיה אחראי מצידי לתת לך תרגילים דרך האינטרנט.
לסיכום, יש מה לעשות בעניין, גש לפיזיותרפיה ותקבל הכוונה ספציפית לתרגילים לבעיה, חבישות וכמו כן טיפול ידני שגם יכול לעזור מאוד.
אתה מוזמן לקרוא באתר בחלק \"מאמרים\" את המאמר שכתבתי על דלקות באזור גיד הפיקה כידע כללי מכין.
בהצלחה ושבוע טוב
ערן

RSS Feed of thread
powered by my little forum