כאבי גב תחתון

by דני, Monday, November 28, 2011, 20:32 (4504 days ago)

הי ערן

שמי דני, אני בן 28, רקדן בלהקה. מאז מעולם היו לי כאבי גב תחתון אבל תמיד זה היה על אש נמוכה ובדיקות סי.טי הראו בלטים בחוליות 4,5 אבל בלי לחץ על העצב.הכאב תמיד היה בא והולך בלי איזה זרז מסויים. לפני שבוע אחרי חזרה התחילו שוב קצת כאבים. אפילו לא כאבים אני יכול להגדיר את זה כמתיחות. קמתי בבוקר למחרת ופשוט לא יכלתי לזוז. הייתי מכופף קדימה. לא היו הקרנות לרגליים אז אני לא חושב שזה קשור לדיסק.

מה דעתך? יש מצב שהפריצה החמירה?

כאבי גב תחתון

by ערן רשף, Tuesday, November 29, 2011, 08:23 (4504 days ago) @ דני

זו תמיד אופציה שהבלט החמיר. פריצת דיסק (השלב אחרי בלט) לא חייבת לערב את שורשי העצב ולפיכך לא חייבת להקרין לרגליים (למרות שזה נפוץ והגיוני מאוד). אני מתפלא מדוע לא טיפלת בזה כל השנים. גש לפיזיותרפיה לתחילת טיפולים כבר אתמול.

פתרון מצוין ארוך טווח ללא מעורבות רפואית.

by פיזיוטרפיסט, Wednesday, November 30, 2011, 06:13 (4503 days ago) @ ערן רשף

שינויים ספונדילוטיים הוא מונח כללי המתאר שינויים שחיקתיים בחוליות. שינויים שכאלו אנו רואים אצל כל אחד מעל גיל מסויים ולעיתים קרובות, כאשר שינויים אילו מתקיימים הדבר ילווה בכאב. שמות נוספים לאותה התופעה כוללים דלקת פרקים שחיקתית, אוסטיאוארטריטיס, דלקת פרקים ניוונית ועוד.
התופעה שכיחה ולגמרי תקינה ומלווה את כולנו ככל שאנו מתבגרים. כדי להימנע מהחרפה עד כדי כאבים ופריצות דיסק-הדרך הטובה היא מניעה בעזרת מכשיר הפועל נגד כח הכובד בשיטת INVERSION TABLE ונקרא גב BACK .הרעיון מאד הגיוני ולכן עובד מצויין.

פתרון מצוין ארוך טווח ללא מעורבות רפואית.

by ערן רשף, Wednesday, November 30, 2011, 09:28 (4503 days ago) @ פיזיוטרפיסט

אני לא חושב שבגיל 28, בחור סובל מאוסטאוארתריטיס או מדלקת פרקים ניוונית (יכול להיות אבל נדיר. הוא צעיר מדי ואם כן אז התהליך מאוד בחיתוליו וזניח בהתייחס לסימפטומים שהוא מתאר). כמו כן, אתה לא יודע אם אכן מדובר כאן בפריצת דיסק עד שלא תבצע בדיקה קלינית ו/או בדיקות הדמיה כאלו ואחרות שיאוששו או יפריכו את הטענה הזאת. גם אם כן מדובר בפריצת דיסק- כוחות משיכה או traction קבוע ולא משתנה לפריצות דיסק עלול רק להחמיר את התופעה מאחר שהמשיכה \"מזמינה\" או מושכת יותר נוזלים אל הnucleus polposus שבמרכז הדיסקֿ, מנפחת אותו ועלולה לגרום ללחץ נוסף על שורשי העצב אחרי שהמטופל יורד ממכשיר המשיכה (או האנטי גרביטציה). לכן אם אתה כן הולך על כיוון המשיכה או כוחות נגד כוח המשיכה, המשיכה עצמה אמורה להיות לפרקים קצרים ובעצמה שצריך לקבוע בצורה ספציפית ע\"י איש מקצוע ולא עצמאית.....לעניות דעתי

פתרון מצוין ארוך טווח ללא מעורבות רפואית.

by גל פידיוטרפיסט מומחה, Thursday, December 01, 2011, 07:30 (4502 days ago) @ ערן רשף

מאחר והההיפוך נעשה בהדרגה הן מבחינת ההיפוך היומי והן המשכו לאורך זמן, ומאחר וההיפוך מתחיל בזויות מתונות, אין כל נזק בשיטה אלא להיפך. כל! המשתמשים הפסיקו לסבול מכאבי גב מכל סוג ולאורך זמן פתרו את הבעיה ובעיות נוספות. המכשיר כל כך הגיוני עד שכל הטלת ספק ביעילותו אינה במקומה. ראוי לציין שאין מצב לנזק מכל סוג שהוא. צריך להבין את הרציונל ולהתנסות בו ואז נעלמים כל הספקות.

פתרון מצוין ארוך טווח ללא מעורבות רפואית.

by ערן רשף, Thursday, December 01, 2011, 08:50 (4502 days ago) @ גל פידיוטרפיסט מומחה

ראשית אני ממש לא מסכים איתך כפי שאמרת ש\"כל הטלת ספק במכשיר זה איננה במקומה\". ספק ניתן וצריך להטיל בכל סוג של תרפיה או modality כזה או אחר. רוב המחקרים הרפואיים ובמיוחד אלו הקשורים לפיזיותרפיה יוצאים מנקודת הנחה של בדיקה דרך שלילה. אם חווית הצלחות בטיפול דרך מכשיר זה- זה בסדר גמור וכל הכבוד והעיקר שאתה עוזר למטופלים. אכן יש שימוש נרחב בשיטת traction בין אם זה במכונה או דרך שולחן היפוך לטיפול בפתולוגיות מסויימות (בדגש על **מסויימות**).

להמליץ מצד שני על סוג טיפול כזה או אחר או להמליץ למטופל על מכשיר כזה או אחר בלי שבדקת אותו קלינית, בלי שאוששת או הפרכת את ההאבחנה שלך דרך בדיקות הדמיה מסודרות, בלי שאבחנת מאיזו פתולוגיה הוא בכלל סובל ועוד עפ\"י מעט הממצאים שקיבלת בפוסט שהוא פרסם, היא לדעתי לא במקום וקצת חסרת אחריות.

אני מאחל לך בהצלחה

פתרון מצוין ארוך טווח ללא מעורבות רפואית.

by דני, Thursday, December 01, 2011, 14:39 (4502 days ago) @ ערן רשף

גל תודה רבה על ההתייחסות אבל אני נוטה להסכים עם ערן בעניין הזה. אני גם לא רואה הרבה היגיון בישר ללכת לצורת טיפול ספציפית בלי לברר קודם כל מה הבעיה. אני אבדוק איתו קודם כל אחד על אחד לעומק את הבעיה ורק אח\"כ נחליט ביחד בנוגע לאיך לטפל בה.

ערן אני אצור איתך כבר קשר טלפונית

שוב תודה

RSS Feed of thread
powered by my little forum