shin splints

by שלומית @, Thursday, November 17, 2011, 21:28 (4515 days ago)

שלום,

אני בת 16, ואני משחקת כדורסל. הרבה פעמים תוך כדי אימון או אחרי שאני קופצת הרבה, כואבות לי עצמות השוק (shins), והמאמנת שלי אמרה לי שזה יכול להיות shin splints. היא אמרה לי לשים קרח וללחוץ על הכאב, וזה באמת עזר לקצת זמן. האם אתה חושב שזה באמת shin splint? אם כן, האם תוכל להסביר לי יותר בפירוט מה זה, והאם צריך ללכת לטיפול מקצועי\\ פיזיותרפיה? מהם הגורמים לזה?

תודה,

שלומית

shin splints

by ערן רשף, Friday, November 18, 2011, 05:56 (4515 days ago) @ שלומית

shin splints היא אבחנה בה חלק מהשרירים בשוקיים אכן עובדים יתר על המידה ומתחילים ליצור דלקת בחיבור שלהם אל מעטפת העצם. בד\"כ מופיע הכאב בחלק הפנימי (\"מאחורי\" התאומים) או בחזית השוק. זה יכול להיגרם ע\"י מס\' סיבות- מבנה כף רגל המצריך מדרס, חולשה דווקא בשרירי הישבן, נעל לא נכונה ועוד. קרח זה דבר שעוזר אך הוא לא פתרון. צריך להתאמן עם גרבי לחץ ו/או חבישה וצריך לטפל בזה אחרת הדלקת מחמירה וזה יכול להפוך לכרוני. יחד עם זאת, אני לא בטוח שדווקא מזה את סובלת, זה יכול להיות גם שבר מאמץ או סתם עומס יתר באימונים. צריך לבדוק את זה יסודית בפיזיותרפיה.

כאב בכף הרגל

by שלומית @, Friday, November 18, 2011, 17:00 (4514 days ago) @ ערן רשף

שלום,

תודה רבה על התשובה! רציתי לשאול על עוד משהו קטן. לפעמים כשאני הולכת מהר\\ רצה אני מרגישה פתאום כאב בכף הרגל, כאילו משהו נקרע\\ נמתח שם. אני לא יודעת מה זה, אבל זה קורה בעיקר כשאני עם נעליים שאין להם מספיק תמיכה. האם זה קשור לקריסה של קשתות בכף הרגל? אני יודעת שרוב הפבועות בכף רגל קורות כאשר הקשת חוזרת לצורתה, ולא בשלב הקריסה (כשדורכים על והקשת היא כמו קפיץ). כשהלכתי לאורטופד (בקשר לכאבים בברכיים), הוא אמר שאני לא צריכה מדרסים, אלא להשתדל לקנות נעליים אורטופדיות. יכול להיות שזה שריר או גיד? האם יש דרך לטפל בזה?

תודה מראש,

שלומית

כאב בכף הרגל

by ערן רשף, Saturday, November 19, 2011, 20:23 (4513 days ago) @ שלומית

ישנן הרבה סיבות שיכולות לתרום למתיחות בכף הרגל: מבנה כף הרגל (בין אם קריסה או קשת גבוהה), בהחלט גם כשאת אומרת שזה מחמיר בהליכה עם נעל ללא תמיכה ושהברכיים גם מעורבות בעניין. זה יכול להסביר גם את התופעה של הshin שתארת בשאלה הקודמת. יש קשר גם לחולשת שרירי הישבן והירך האחורית (מה שגורם ל\"איגרוף\" הבהונות ויצירת לחץ בקשת כף הרגל), קיצור של התאומים גם יכול לתרום למתח בכף הרגל. לדעתי כדאי לגשת לפיזיותרפיסט שמבין את העניין והקשר ולאבחן את הבעיה מהיסוד שלה ולהחליט אם יש צורך במדרסים (אבל יש לי תחושה שאכן זה יכול לעזור).

בהצלחה

RSS Feed of thread
powered by my little forum