אחרי נקע

by יהודה, ראשון לציון, Wednesday, April 29, 2009, 15:30 (5447 days ago)

שלום ערן

לפני שלושה חודשים נקעתי את הקרסול וזה שבר חתיכה מהעצם. עשיתי פיזיותרפיה שכללה תרגילי יציבות, טיפול ידני והכל. מאוד מקצועי. הנפיחות אמנם ירדה ושטפי דם עברו והתנועה התחדשה אבל עדיין יש כאבים בקדמת הקרסול ואני עדיין לא מסוגל לשחק כדורסל (ככה זה קרה לי). הכאבים ממש בלתי נסבלים. הרופא אומר לי שזה יעבור עם הזמן ושאין מקום לעשות בדיקות נוספות (עשיתי רק צילום שהראה שהשבר התאחה) והפיזיותרפיסט אמר לי שהוא לא יודע איך לעזור לי עוד. ממה זה יכול עוד לנבוע? יש עוד מה לעשות?

אחרי נקע

by ערן רשף, Monday, May 04, 2009, 00:30 (5443 days ago) @ יהודה

שלום יהודה

יכול לנבוע מהרבה סיבות:
אם יש קרע ו\\או מתיחה במפרק בין השוק והשוקית (דבר שיכול לגרום לכאבים הרבה זמן אחרי).

יכול להיות הדבקויות אחרי הנקע (אחרי טראומה כשיש דימום ותהליך דלקתי, הגוף מנסה לאחות ולבודד את האיזור הפגוע כמה שיותר מהר ולא בהכרח בצורה תפקודית. התוצאה היא הווצרות של רקמת חיבור צלקתית מרובה באיזור שלא תמיד נקשרת רק לרקמה הפגועה אלא גם לבריאה ולא בהכרח בצורה הנכונה).

יכול להיות שנגרם נזק לקפסולת המפרק של הקרסול (מה שיכול לגרום להתעבות שלה בחלק הקדמי ולפיכך לרגישות).

יכול להיות שנפגעו רקמות בכף הרגל ו\\או הקרסול שעכשיו גורמים לתנועה לא תפקודית בקרסול. יש הרבה אפשרויות אבל צריך לשלול אותן אחת אחת עפ\"י הממצאים הקלינים. הייתי כן שוקל בדיקת הדמייה אם באמת אין ממצאים קליניים ברורים בבדיקת אורטופד ו\\או פיזיותרפיסט, כגון מיפוי עצמות אם ואכן אין שום שינוי בעצמת ותדירות הכאב שלך והורדת עומס בצורה ניכרת.

RSS Feed of thread
powered by my little forum