rotator cuff syndrome

by ofir, Tuesday, March 15, 2011, 00:55 (4763 days ago)

שלום ,

יש לי כאבי כתפיים כבר 6 שבועות , הרופא איבחן כדלקת ב ROTATOR CUFF , קיבלתי כדורים וזריקת סטרואידים לפני כשבוע , עדיין הכאבים קימיים ואני מאוד רוצה לחזור במהירות לחדר הכושר .
הבנתי שאמורים לחזק את שרירי ה CUFF לפי האינטרנט , האם זה מוקדם מידי לחזק אותם כל עוד יש כאבים ?
האם אוכל לשחק כדורסל הלא דורש ממני הרמה של משקולות כבדים (ממנה התחילה הבעיה)
או בכלל , איך אוכל לזרז את תהליך ההחלמה ?

האם אוכל להתאמן על קבוצת השרירים שלא מסבה לי לכאב בהפעלתה ? (יד קדמית/אחורית)
או שאני מסב נזק ?

תודה מראש

אופיר

rotator cuff syndrome

by ערן רשף, Tuesday, March 15, 2011, 09:20 (4763 days ago) @ ofir

לא יהיה זה אחראי מצדי לתת לך תכנית טיפול דרך המדיה אבל אוכל לומר שבד\"כ אם אכן מדובר בדלקת ברוטטורים כפי שציינת, אל תבנה לעצמך תכניות טיפול דרך האינטרנט. חשוב שתבין שכל התרגול והטיפול חייב להיות בהשגחה ופיקוח של פיזיותרפיסט מוסמך שיאבחן את חומרת הבעיה, האם יש קשר לגב או לצוואר, צורת האימון ועוד. אם אכן מדובר בדלקת ברוטטורים כפי שציינת, אני מקווה שתקבל תכנית טיפול ואימון מהפיזיותרפיסט שלך שתכלול בין היתר חיזוק שרירי השכמות האחוריות, את שרירי הרוטטור שלא נפגעו, לעבוד על תנועתיות גב עליון וצוואר, להימנע מדחיקות חזה עם מוט או עבודה מאומצת על כתפיים. כמובן שבכל אלו להימנע מכאב. בטיפול גם תקבל (לפחות אני מקווה) טיפול מנואלי (ידני), חבישות, אולטראסאונד ועוד.

לסיכום, קח את העניין ברצינות, גש לפיזיותרפיה ושיהיה בהצלחה

rotator cuff syndrome

by אופיר, Tuesday, March 15, 2011, 19:30 (4763 days ago) @ ערן רשף

תודה ערן !
אך האם באופן כללי ניתן להניח שאפשר להמשיך לעבוד בחד\"כ על קבוצות השריר שלא גורמות
לכאב ?

שוב תודה

rotator cuff syndrome

by ערן רשף, Tuesday, March 15, 2011, 23:33 (4762 days ago) @ אופיר

אופיר תראה, הכתף היא אחד מהמפרקים המורכבים ביותר בגוף האדם. היציבות בו תלויה בהרבה גורמים שריריים, עצביים ומפרקיים. כפי שאמרתי, לדעתי רצוי שתיגש להערכה של כלל מערכת התנועה באיזור ע\"י פיזיותרפיסט שמתמחה בפציעות ספורט, שמבין את מערכת התנועה המורכבת של הכתף, שיאבחן את כלל המרכיבים ועפ\"י הממצאים יכווין אותך לגבי אילו קבוצות שרירים כדאי יותר לחזק. גם אם חיזוק שרירים אלו או אחרים לא גורמים במישרין לכאבים אתה חייב להבין שאולי חיזוק שרירים אלו או אחרים עלול לגרום לנזק עקיף כי הוא תורם לחוסר איזון באיזור. קשה לי לענות על שאלתך אם לא ראיתי את הכתף שלך, צורת ואופן האימון שלך, טווחי התנועה שלך, עצמת הכח של שרירי הכתף שלך, מנח היציבה שלך, המתיחות העצבית מהצוואר וכדומה.

לסיכום: לדעתי, אל תעשה קיצורי דרך. בדוק את העניין יסודית

RSS Feed of thread
powered by my little forum