הסתיידויות בכתף וחשד לקרע בגיד

by ידין @, Sunday, March 13, 2011, 22:12 (4791 days ago)

בן 57. הסתיידויות בכתף שמאל משנת 2004. פיזיוטרפיה לא עזרה. מאז הזנחתי. חייתי עם מגבלה של הזזת היד אחורה. בשנה האחרונה התחילו כאבים גם במצבי מנוחה – ישיבה בתנוחה מסוימת ובעיקר בעת השינה. באולטראסאונד נמצאה הסתיידות גדולה (1.9 סמ\') של גיד הסופראספינטוס. אורטופד, מומחה לכתף, שלח אותי לבדיקת MRI (יש לי אצלו תור רק בעוד שבוע). עיקר התוצאות:
1. שתי הסתיידויות - אחת גדולה יחסית (1.9*1.8*0.7 סמ\') במהלך של החלק הדיסטלי של גיד הסופראספינטוס והשנייה קטנה יותר (כ-0.8 סמ\') בצד הבורסלי של הגיד. סביב ההסתיידויות נראית בצקת ותגובה דלקתית.
2. טנדינופתיה קלה בחלק הדיסטלי של גיד הסופראספינטוס, באזור ההסתיידויות.
3. חשד לקרע חלקי מוקדי בחלק הדיסטלי ביותר של האספקט הקידמי של גיד הסופראספינטוס בצורת (חור קטן) לכל עובי הגיד.
4. נוזל בכמות קטנה בבורסות הסובאקרומיאלית והסובדלטואידית.
5. ארוזיה סובקורטיקלית קטנה באספקט הסופרולטרלי של ראש ההומרוס ומודגמות מספר ציסטות סובקורטיקליות קטנות באספקט הקדמי של ראש ההומרוס.
6. שינויים ניווניים קלים במפרק האקרומיוקלויקולרי.
כמי שלא מבין, אני מוטרד בעיקר ממצא מספר 3. עלי לציין שאני לא נותן למצב האוביקטיבי להגביל אותי. עוסק בספורט – ריצה, אופני שטח, שחיה, סקי ואימוני אייקידו 3 פעמים בשבוע.
רוצה לדעת מה המשמעות של אוסף הממצאים ? מה אפשרויות הטיפול ? האם ניתן להחלים לחלוטין או לפחות לשפר משמעותית את המצב ? מה דעתך על טיפול בגלי הלם במקרה זה ?

הסתיידויות בכתף וחשד לקרע בגיד

by ערן רשף, Monday, March 14, 2011, 21:51 (4790 days ago) @ ידין

שלום ידין

קודם כל לגבי ממצא מס\' 3 שהדאיג אותך. מחקרית וסטטיסטית 50% מהאנשים בגילאי 50 סובלים מקרע בדרגה כזו או אחרת בגידי הרוטטור (הסופרספינטוס הוא אחד מהם) ללא קשר בהכרח עם המצאות סימפטומים ו/או כאבים ו70% מהאוכלוסיה הכללית בגילאי 70-80. המחקר הזה אפילו התבצע בארץ.

נראה כי אכן קיימות הרבה הסתיידויות, שינויים ניווניים וגורמים מגבילים רבים סביב הגידים המייצבים את הכתף ובמפרק עצמו. אינני יודע איזו פיזיותרפיה קיבלת או באיזו תדירות ואינטנסיביות (ואינני רומז חס וחלילה לכך שהיא הייתה לא מקצועית) אך היא אמורה לכלול עיסויים לרקמות עמוקות ולגידים, מוביליזציה לגב העליון ולמפרקי הכתף, חיזוקי שרירי השכמה ואלכסוני הבטן, חיזוקי שרירי הרוטטור (בהתאם לכאב כמובן), תרגילי יציבות דינמית, חבישות וטייפינג, אולטראסאונד, הדרכה על יציבה נכונה (גלי הלם היא רק עוד טכניקה טיפולית אחת אפשרית כחלק מכל תכנית הטיפול שלך). ואם אכן אין ברירה אחרת והטיפול לא עוזר לך לחזור לתפקוד (שבמקרה שלך מאוד אינטנסיבי) ניתן לשקול אופציות ניתוחיות אך רק כברירה אחרונה.


האם ניתן להחלים לחלוטין מהמצב? קשה לענות על כך. אתה אכן זקוק לתהליך שיקום וטיפול ארוך ואינטנסיבי בתדירות של לפחות פעמיים בשבוע (להערכתי ורק מהכתוב ומבלי שבדקתי שום דבר) בהכוונה של פיזיותרפיסט מוסמך, במיוחד אם אינך רואה תוצאות חיוביות (ואני אומר את זה ללא כל ידיעה על תכנית הטיפול שלך, עצימותה, תדירותה ועוד) וללא ספק הורדת עומס מבחינת הפעילות הגופנית שלך (במיוחד אם הכאבים כבר החלו גם במנוחה).

לסיכום, תחזור לפיזיותרפיה בצורה רצינית, אל תזניח את העניין. שיקום כזה יכול לקחת גם מס\' חודשים ויצריך ממך משמעת אימונים וסבלנות.

בהצלחה

RSS Feed of thread
powered by my little forum