האם המיכשור בפיזיותרפיה פולט קרינה?

by גבי, Tuesday, October 12, 2010, 19:31 (4943 days ago)

אני הלכתי לפיזיותרפיה בגלל כאבי גב ושיפור יציבה. השתמשו אצלי בטיפולים בכל מיני מכשירים חשמלים שאני אפילו לא יודע מה הם (כמעט בכל פעם שבאתי). רציתי לשאול האם מכשירים אלה פולטים קרינה? ואם כן-מה כמות הקרינה שהם פולטים והאםעדיף למוע חשיפה אליהם?

האם המיכשור בפיזיותרפיה פולט קרינה?

by ערן רשף, Wednesday, October 13, 2010, 00:43 (4942 days ago) @ גבי

מכשירי האלקטרותראפיה נמצאים בשימוש נרחב בפיזיותרפיה. אלה שעובדים על גלים קצרים בהם מניחים אלקטרודות רטובות על העור (אלה שמרגישים כמו נמלים) פולטים מידה מסויימת של שדה מגנטי אבל לא מסוכן, לפעמים זו דווקא מטרת הטיפול. ישנם מצבים שבהם לא מומלץ להשתמש בהם כגון לאנשים הסובלים מבעיות לב, גידולים ועוד (תלוי באיזור הטיפול כמובן). ישנם מכשירים שעובדים בתדר גבוה בהם מורגש חום והם אכן פולטים קרינה מגנטית אבל לא ברמה מסוכנת וזוהי עצם מטרתם. גם מכשירים מסוג זה לא מיועדים לכל מטופל. לסיכומו של עניין, אני לא חושב שעצם הקרינה צריכה להוות בעיה מסויימת. יחד עם זאת הפיזיותרפיסט/ית שלך אמורה/ה לדעת את התוויות הנגד בהם לא מומלץ להשתמש בהם.

בהצלחה

האם משתמשים במכשירים אלו עבור פציינט עם בעיות גב או יציבה?

by גבי, Wednesday, October 13, 2010, 16:31 (4942 days ago) @ ערן רשף

אתה יכול אולי לומר לי למה רמת הקרינה במכשירים אלה דומה (אולי השוואה למשהו אחר...)
אני פשוט עברתי לאחרונה צילום עם קרינה גבוהה ולא רוצה להוסיף עוד קרינה לגופי בזמן הקרוב, ומניח שגם לא מומלץ שאשתמש בהם.

האם משתמשים במכשירים אלו עבור פציינט עם בעיות גב או יציבה?

by ערן רשף, Thursday, October 14, 2010, 09:47 (4941 days ago) @ גבי

לא מדובר בקרינה בעל אופי מסוכן כמו רנטגן, סי.טי או מיפוי עצמות. אם אנחנו מדברים על מכשירי גלים קצרים (האלקטרודות ששמו לך כנראה על הגב ושחשו כמו זרם חשמלי) ניתן לעשות את זה גם כל היום רצוף ולא תהיה שום סכנת קרינה. יש נשים שאפילו יולדות תחת ההשפעה של זה. כפי שציינתי, זה נמצא בשימוש רחב במכוני פיזיותרפיה ואכן משתמשים בזה בין היתר לבעיות מסויימות של מקרי גב.

RSS Feed of thread
powered by my little forum