נפיחות לאחר נקע בקרסול

by עידן, Thursday, October 07, 2010, 20:44 (4922 days ago)

שלום, לפני שלושה שבועות נקעתי את הקרסול, והאיזור נפוח עד עכשיו. מיד לאחר הנקע שמתי קרח לרבע שעה כל שעתיים, חבשתי אותה והרמתי אותה ע\"פ שיטת R.I.C.E (עד 3 ימים אחרי הנקע עצמו). עוד לא נבדקתי אצל אורטופד\\פיזיותרפיסט (התור הכי קרוב לאורטופד היה בעוד בנובמבר ופיזיותרפיה אני מתחיל בחמישי הבא), אבל מיד לאחר הנקע יכלתי ללכת, בלי יותר מידי קשיים, ככה שאני מבין שזה נקע בדרגה 1-2 (היה סימן כחול קטן לאורך הקרסול שנראה יותר כמו חבורה מאשר שטף דם).

האם זה תקין שעד עכשיו הרגל עדיין נפוחה? אני עושה תרגילים בבית כבר שבועיים ושם קרח אחרי כל פעם שאני שם תרגילים ועדיין מקפיד לחבוש את הרגל, אבל נראה שהנפיחות יורדת בקצב איטי מאוד...

תודה!

נפיחות לאחר נקע בקרסול

by ערן רשף, Saturday, October 09, 2010, 09:09 (4920 days ago) @ עידן

נפיחות קלה מאוד, הגיוני שתהיה (אם משווים לרגל הבריאה), במיוחד אם עדיין לא טופלת בצורה מקצועית. יחד עם זאת, אם מדובר בנפיחות משמעותית כמו שהייתה מיד לאחר הנקע או נפיחות משמעותית שמתגברת אחרי הליכה, אז זה רצוי לבדוק את זה יותר לעומק. השאלה המרכזית יותר היא האם עדיין יש כאבים, חוסר יציבות בקרסול, כאבי לילה...
רצוי שתיגש לבדיקה מסודרת אצל פיזיותרפיסט או אורטופד (אפילו אם בצורה פרטית) רק בכדי לאבחן את חומרת הבעיה ולהמשיך משם.

בהצלחה

נפיחות לאחר נקע בקרסול

by עידן, Saturday, October 09, 2010, 14:13 (4920 days ago) @ ערן רשף

אכן הנפיחות היא קלה, אין כאבים (אולי קצת רק שאני מותח את כף הרגל חזק כלפי מטה,אבל אני מניח שזה הגיוני) ואין חוסר יציבות (לפחות לא משהו שאני מרגיש), שכן אני מקפיד לעשות תרגילי איזון וחיזוק לקרסול כל יום (לא משהו שאורטופד נתן לי, אבל גם זה משהו).

תודה רבה על התשובה! :)

נפיחות לאחר נקע בקרסול

by ערן רשף, Saturday, October 09, 2010, 18:25 (4920 days ago) @ עידן

תרגילי יציבות הם עיקר הטיפול אחרי הנקע, למניעת נקעים חוזרים. הטיפול הפיזיותרפי בעיקר מתמקד בתנועתיות קרסול ועיסויי רקמה רכה ע\"מ למנוע הדבקויות והורדת נפיחות (בהתחשב בעובדה כמובן שמדובר בנקע רגיל ללא סיבוכים מיותרים) ובסופו של דבר הגברת העומס וחזרה לפעילות ספורט מלאה. אתה מוזמן לקרוא באתר בדף \"מאמרים\" את המאמר שכתבתי בנושא.

אין בעד מה

RSS Feed of thread
powered by my little forum