פריצת דיסק

by ירון, Tuesday, May 25, 2010, 12:27 (5057 days ago)

הי ערן
שמי ירון. אני בן 45. בשלוש שנים האחרונות אני סובל מכאבי גב תחתון והאורטופד שלי לאחר סי.טי אמר לי שיש לי פריצת דיסק ואני חייב לעבור ניתוח. קראתי קצת באינטרנט וראיתי שההצלחות של ניתוח דיסק לא מזהירות במיוחד בלשון המעטה. אין לי הקרנות לרגל או drop foot או חוסר שליטה מוטורי על השרירים. מדי פעם מתעוררת מעין תחושת מועקה מוזרה בשוק החיצונית כשאני נוהג הרבה אבל חוץ מזה בעיקר כואב הגב התחתון. יותר בישיבה, בקימה מישיבה וכשאני מרים משהו כבד.
האם אתה מסכים עם הרופא שיש צורך בניתוח במצב כזה? אני די בפרשת דרכים כי כבר די נמאס לי מהכאבים האלה. הייתי ב 2 סדרות פיזיותרפיה בקופ\"ח שכללו הרבה עבודה עם חשמל (המכשיר הזה עם האלקטרודות המעצבנות) ותרגילים שנתנו לי לעשות תו\"כ.

תודה רבה
ירון

פריצת דיסק

by ערן רשף, Tuesday, May 25, 2010, 22:12 (5057 days ago) @ ירון

לא בדקתי אז אני לא יכול לשלול או לאושש את ההחלטה של הרופא שלך אבל אסתפק ואומר שהסימפטומים שאתה מתאר לא עושים רושם של צורך בניתוח. אלקטרותראפיה (האלקטרודות המעצבנות) זה עוד כלי טיפולי אבל לא בא במקום טיפול ידני והסתכלות קלינית על מנגנון התנועה והפציעה שלך. אכן אתה צודק שהפרוגנוזה של ניתוחי גב כגון שאיבת הדיסק, כריתה שלו או קיבוע של החוליות (שהן פרוצדורות נפוצות למקרים מאוד חמורים של פריצת דיסק בהם רואים חוסר שליטה בסוגרים, חוסר מוטורי, drop foot, ועוד. וגם אז מנסים להמנע מהם כמה שיותר) אינן טובות או מבטיחות.
הייתי ניגש לעוד סדרה או שתיים של פיזיותרפיה אצל פיזיותרפיסט אחר שלא רק \"מחשמל\" אותך אלא גם מטפל בך.

צריך לבדוק את תנועת מפרקי האגן, טווחי תנועה בגב, טונוס מוגבר בשרירים סביב האגן והגב, יציבות דינמית ואקטיבית של כל השרירים שתומכים באגן והגב (ישבן, בטן, אלכסונים, רצפת אגן) אורך או קיצור שרירי הירך. כל אלו ועוד, הם דברים שרצוי לבדוק ולטפל לפני קבלת החלטה אם לרוץ לסכין המנתחים.

בהצלחה

RSS Feed of thread
powered by my little forum