פריקת פיקת הברך

by יולי, Saturday, May 22, 2010, 10:23 (5082 days ago)

הי ערן

אני יולי, רקנית בת 26. לפני כשבועיים בעת הופעה נחתתי כנראה לא טוב על הברך ופשוט פרקתי את הפיקה. זה היה נורא מפחיד, פשוט הרגשתי את הברך יוצאת מהמקום וחוזרת. היא התנפחה אח\"כ ותוך שניה ראיתי איך איבדתי את הכח ברגל. היום אני עדיין צולעת, עדיין כואב לי ואני מרגישה כאילו כל שניה היא עומדת לצאת מהמקום שבו. הרופא הפנה אותי לפיזיותרפיה בקופ\"ח אבל הפיזיותרפיסט כמעט לא שם עלי. הוא שם לי את המכשיר עם האלקטרודות, אומר לי להרים את הרגל ישר למעלה וזהו. יש לי הרגשה שזה לא מספיק.
מה עוד צריך לעשות במקרה כזה? למה אני עדיין מרגישה שהיא עומדת לצאת מהמקום? זה נורמלי? כמו כן, נפח השרירים ברגל ממש ירד והוא עוד לא חזר....זה הגיוני שפתאום נוצרת חולשה כזו?

אני מאוד מודאגת. אין לי עוד הרבה שנים להיות רקדנית ואני לא רוצה לפרוש עכשיו.
תודה

פריקת פיקת הברך

by ערן רשף, Saturday, May 22, 2010, 13:35 (5081 days ago) @ יולי

אני מסכים איתך שבמצב הנוכחי יש הרבה יותר מה לעשות מרק אלקטרו-תראפיה ותרגיל אחד של חיזוק.
בעת פריקת הפיקה (וכמו כן טראומות חרות לברך) במיוחד נחלש שריר הvastus medialis מקבוצת שרירי הארבע ראשי. שריר זה תומך ומייצב את הפיקה בעת תנועתה. לאחר פריקה חשוב מאוד לחזקו והתרגיל שאת עושה בקופ\"ח, זוהי מטרתו. זוהי הסיבה לדלדול השרירים שאת רואה בירך. בגלל חולשתו, הפיקה במגמה לפריקה לאטרלית (החוצה) מה שגורם לתחושה שלך של חוסר היציבות בברך, בנוסף לחוסר השליטה בברך הנגרם עקב פגיעה בחיישני תנועה (פרופריוסנסורים).
אני מקווה שתביני שלא יהיה זה מקצועי מצידי להעביר דרך המדיה תכנית שיקום לפציעה כזו. בקווים כלליים בלבד אומר שחשוב לחזק את כל שרירי הגפה התחתונה, הבטן והישבן, לבצע תרגילי שיווי משקל, העמסה הדרגתית על הרגל ותמיכה של טייפינג ע\"י המטפל שלך.
קיימות גם אופציות ניתוחיות אבל כדאי למצות קודם את האופציות השמרניות.

בהצלחה

RSS Feed of thread
powered by my little forum