חולשה באגן ובירכיים

by רוני @, רחובות, Thursday, May 03, 2018, 18:46 (2178 days ago)

שלום,לפני כשבוע לאחר שחשתי כאבים ברקסוליים,ביצעו לי צילומי רנטגן(אבל זו לא הבעיה ) הייתי צריך לשבת על המיטה לצורך הצילומים והתבקשתי ברגליים ישרות לסובב פנימה אחת אל מול השניה תוך יצירת מגע של הבהונות ברגליים(כך נוצר מעין "גג") ופה הבעיה הרגשתי בקושי אדיר לעשות זאת עקב כאב וחולשה בו זמנית בצידי הירכיים (האגן)בשני הצדדים והייתי חייב לשחרר את הצמדת הרגליים פשוט התעייף לי שם משהו ומאז ישלי כאבים וחולשה באגן ובירכיים וחוסר שליטה כמעט(איזה שריר נמתח או התכווץ עקב פעולת הצמדת הבונות הרגליים אחת לשנייה ומה זה אומר לגבי השריר האם יש לי חולשה בשרירים המרחקים ומסובבי הירך?) תודה מראש...

חולשה באגן ובירכיים

by ערן רשף, Sunday, May 06, 2018, 08:43 (2175 days ago) @ רוני

אם אני מבין נכון, ביקשו ממך פשוט להצמיד את החלק הדורך של כפות רגליים אחת לשניה. אמנם רוב המאמץ מופק בשרירים המגיעים מהשוק, אבל גם שרירי הישבן (חלקם) מתאמצים לייצר רוטציה חיצונית בירך בכדי לסייע לתנועה. אם אכן האיזור חלש וכרגע גורם לך לכאבים אז בהחלט אפשר להיפגש, לבדוק מה הסיבה לחולשה הזו ולטפל בכך.

מה המשמעות של זה? תיאורטית אין לזה שום משמעות כל עוד אנחנו לא יודעים מה הקונטקסט בחיים שלך שהבעיה מפריעה לו. או במילים אחרות, איפה עוד הכאבים והחולשה הזו באים לידי ביטוי? ריצה/ הליכה/ עליית מדרגות וכו׳, האם בכלל יש מגבלה כלשהי ביומיום? אלו שאלות שרצוי לשבת בצורה מסודרת ולענות עליהם ומתוכם לגזור אסטרטגיה של איך מטפלים בכך בפיזיותרפיה.

שבוע טוב
ערן

RSS Feed of thread
powered by my little forum