כאבי גב תחתון

by amit.s, Monday, April 17, 2017, 10:51 (2566 days ago)

שלום,

בשנה האחרונה מספר המקרים בהם נתפס לי הגב נראה לי חריג. לרוב העניין קרה לאחר אימון בטיפוס בולדרינג, אך לזמן מסויים היה נראה שביצוע תרגיל ה-plank על בסיס כמעט יומיומי פתר את הבעיה הזו.

בפעם האחרונה שהלכתי לטפס הגב נתפס שוב. בימים שלאחר האימון האגן שלי נטה/בלט לשמאל.
כיום אני כחודשיים לאחר האימון הזה (לא התאמנתי בטיפוס מאז) אני עדיין מרגיש את שריר הגב התחתון השמאלי לעיתים. נראה שהכאב מתחיל באזור עצם הזנב ומקרין למעלה.
יש לציין שאני מתפקד בצורה מלאה למרות כאבים בשריר לעיתים לא קרובות.

בשבוע האחרון התחלתי לבצע, בנוסף לתרגילים אחרים, את תרגיל ה"סופרמן" לגב התחתון בתקווה שזה יעזור לחזק את השרירים, אך כרגע לא עושה רושם שזה עוזר. רציתי לוודא שאני מבצע את התרגילים הנכונים ואולי לקבל תרגילים מתאימים יותר או ייעוץ איך להימנע מהעניין בעתיד.

תודה,
עמית

כאבי גב תחתון

by ערן רשף, Tuesday, April 18, 2017, 07:17 (2566 days ago) @ amit.s

חיזוק שריריי ליבה זה אכן דבר חשוב אך חייב להיות מידתי בהתאם לשאר עצימות האימון שלך וצריך
להתבצע בדפוס נכון אחרת המאמץ נוצר מכיווץ יתר של כל השרירים המייצבים במקום עבודה נקודתית ומבוקרת. שרירי בטן ותרגילי סופרמן ופלאנק הן רק רכיב אחד בחיזוק ואולי לא בהכרח מה שאתה צריך לחזק. יכול להיות
ששרירי הבטן שלך עובדים יתר על המידה גם ככה. יש גם שרירי ישבן, רגליים וכוחם תלויים זה בזה והמשוואה צריכה להיות מאוזנת. אין ״תרגיל״ יותר חשוב מהשני. כמו כן צריך לבדוק מה מקור הבעיה- נקודות טריגר בשרירים, חולשה באיזורים מסויימים, בלט דיסק. ישנן הרבה סיבות ואפשר לבדוקץ את זה בצורה קלינית בטיפול פיזיותרפיה.
אתה מוזמן ליצור עמי קשר בפרטי וננסה לתאם

בהצלחה

RSS Feed of thread
powered by my little forum