תוצאות MRI ברך ימין

by דורית @, Friday, March 10, 2017, 13:55 (2597 days ago)

שלום, הנני מצ"ב את פענוח MRI ומבקשת לדעת אם הפתרון הוא רק ניתוח ארתרוסקופי ( כבר עברתי לפני 6 שנים)או החלפת ברך? טיפול שמרני ? האם יש מקום לדאגה .
אודה על תשובתך בהקדם.

הודגמו שינויים אוסטוארתריתים המתבטאים בהיצרות מרווח פרקי, שחיקה סחוסית באזור נושא משקל, זיזים. דרגה מתקדמת במדור המדיאלי,מתונה במדור הלטרלי.

מודגם קרע מורכב של המיניסקוס המדיאלי, המערב את גוף המניסקוס והקרן האחורית, מודגמת אקסטרוזיה חוץ פרקית של גוף המיניסקוס, קרע אלכסוני ורדיאלי של הקרן האחורית ושחיקה משמעותית של רקמת הקרן האחורית.

מודגמת היפרטרופיה סינוביאלית בעיקר בגומחה האינטרקונדלרית, משיקה לרצועת ה PCL חודרת סוב כונדולרית לטיכיה באזור השורש האחורי של המניסקוס המדיאלי, חלק מהסינוביה מתאדר לאחר הזרקה וחלק מצולק ללא האדרה.

הודגם נוזל תוך פרקי בכמות מינימלית, ציסטה פופליטיאלית זעירה.

ציסטה לובולרית מתבלטת מהמפרק האחורי לעבר הומחה הפופליטאלית העליונה, אינה מתאדרת לאחר הזרקה.
שינוי ציסטי באחיזת גידי הגסטרוקנמיום לקונדילים

תוצאות MRI ברך ימין

by ערן רשף, Friday, March 10, 2017, 20:41 (2597 days ago) @ דורית

לא מחליטים אם לנתח או לא רק עפ״י תוצאות בדיקת הדמיה. נכון, יש שינויים ניווניים מתקדמים בברך ויש נזק למניסקוס אבל צריך לשבת בצורה מסודרת בסיטואציה קלינית ולשאול כמה זמן את כבר סובלת מהברך , באילו מצבים/ תפקודים יומיומיים, איזה שיקום או טיפולי פיזיותרפיה עשית עד כה (אם בכלל) ובמיוחד אחרי הניתוח הראשון ולבדוק למה בעצם שוב יש נזק לגוף המניסקוס, בת כמה את, האם היו טראומות נוספות בברך/קרסול/ אגן, האם יש בעיות נוספות שעלולות להשפיע על המצב כגון בעיות פנימיות/ עצביות וכדומה

לסיכום, כאב לא נובע רק מבעיה ברקמות הגוף. כאב נובע גם מתהליכים עצביים, טראומות ישנות והרבה גורמים נוספים שלדעתי צריך לבדוק בצורה מסודרת אצל פיזיותרפיסט. את מוזמנת ליצור עמי קשר בפרטי אם ברצונך להתחיל את התהליך

בהצלחה

תוצאות MRI ברך ימין

by דורית @, Saturday, March 11, 2017, 12:40 (2596 days ago) @ ערן רשף

ראשית,תודה על תגובתך.

בתגובה לשאלותיך. הנני בת 68 וניתוח הארתרוסקופיה בברך זו בוצע לפני 7 שנים. הכאב והמוגבלות מזה כ 3 שבועות לאחר שהרמתי דבר מה כבד מאד. יש לי גם מספר בלטי דיסק והצרות עמוד השדרה וכמובן שינויים ניווניים. בתחילה לא יכולתי לעמוד וללכת כלל. עכשיו הכי גרוע בכיפוף הברך, מדרגות, וכמובן לאחר הליכה קצרה יש כאבים.הכי נוח במנוחה בשכיבה. לא עשיתי עדיין שום פיזיוטרפיה, כי חיכיתי לתוצאות ה MRI ולראות אם מדובר בהחלפת ברך וכדומה. בעיקרון אני גם סובלת מפיברומיאלגיה.

תוצאות MRI ברך ימין

by ערן רשף, Saturday, March 11, 2017, 19:17 (2596 days ago) @ דורית

בלטי דיסקים ושינויים ניווניים לא בהכרח צריכים לגרום לכאב או מגבלה. בסה״כ נראה לי שאת מבינה שעם רקע כמו שאת מתארת, זה לא אחראי ולא אתי לתת לך אבחנה דרך המדיה גם בלי בדיקה פיזיקלית.

אני חושב שלפני שאת בכלל שוקלת לבצע איזושהי פרוצדורה ניתוחית, רצוי שתגדי בהקדם לטיפול פיזיותרפיה כי יכול בהחלט להיות שמצבך ישתפר תפקודית רק בטיפול שמרני בפיזיותרפיה. ניתוח תמיד אפשר לעשות

בהצלחה

RSS Feed of thread
powered by my little forum