כאב חריף בכתף ימין

by טל קולקר @, Saturday, December 31, 2016, 21:40 (2666 days ago)

הי,

לפני כשלושה שבועות התחילו לי כאבים עזים בכתף ימין, צוואר ושכמה. הכאבים החמירו וטווח התנועה שלי היה מאוד מוגבל, כולל נמלול בזרוע ועד האצבעות. כעבור שבוע התחלתי לקבל ארקוקסיה 90 ל 10 ימים.

בינתיים עשיתי רנטגן ללא תוצאות פתולוגיות (על אף שהמפענח אמר שיש צפיפות קלה בין שתי חוליות צוואריות) וגם אולטרהסאונד בכתף ואלה הן התוצאות:

הודגם מעט נוזל מסביב לגיד הביספס .
לא הודגם נוזל בבורסה תת-דלטואיד.
הודגמה אי סדירות בגיד הסופרהספינטוס.
הודגמו הסתיידויות זעירות ב-RC.
לא הודגם קרע או נוזל פתולוגי.
לא הודגמה צביטה באובדקציה.

מה המשמעות, מה הטיפול המומלץ להמשך? האם יש חשש מהחמרה, התפתחות כלשהי...? תודה רבה.

כאב חריף בכתף ימין

by ערן רשף, Sunday, January 01, 2017, 13:25 (2666 days ago) @ טל קולקר

אין בממצאים שהזכרת משהו שיכול בהכרח להסביר את הסימפטומים שאת מציינת. חשוב להבין שבדיקות כגון צילום רנטגן, אולטראסאונד, אם אר איי, סי טי וכד׳ נועדו על מנת לבדוק בעיה פתולוגית או מבנית במערכת השריר שלד. מצד שני כאב או סימפטומים, כמו אלו שאת שאת מציינת, לא בהכרח צריכים לנבוע מבעיה מבנית או מבעיה שבהכרח ניתן לראות באחת מהבדיקות הנ״ל. כאב יכול לנובע ממוקדים רבים אחרים- נקודות טריגר בשרירים בכתף (שיכולים לפעמים ממש להקרין כאב עד היד) או בשרירים המייצבים את החוליות ובכך כן ליצור הצרות במרווח שדרכו יוצא העצב, עיבוי ברקמת הfasica גם שנים לאחר טראומות או חבלות ועוד.

את האופציות הללו, בודקים בטיפול ובדיקה אצל פיזיותרפיסט (לא אצל רנטגנולוג או אורטופד )ועפ״י הממצאים בונים תכנית טיפול- דיקור יבש, תנועתיות מפרקית, חיזוקים, מתיחות, עיסויי fascia ותרגילים נוספים ועפ״י התוצאות רואים האם הכיוון הטיפולי נכון או לא. טכניקת הטיפול היא החלק הקל, אבחון הבעיה היא החלק המאתגר.

את מוזמנת ליצור עמי קשר בפרטי ונוכל לתאם

בהצלחה

RSS Feed of thread
powered by my little forum