גיד טיביאליס אחורי , היפרפרונציה

by נבו @, Tuesday, November 01, 2016, 09:17 (2733 days ago)

לפני כחודש וחצי במהלך תיקול של שחקן יריב במשחק כדורגל סובבתי את הקרסול כלפי חוץ בצורה חזקה (קצת הפוך מנקע רגיל). לפי מה שהבנתי נמתחה לי כנראה רצועת הדטלואיד בחלק הפנימי המידיאלי של הקרסול... יש לי תור למומחה כף רגל וקרסול עוד שבוע אבל בנתיים ביררתי באינטרנט קצת לגבי סוג הכאבים שלי ואני כמעט בטוח שמה שיש לי כרגע הוא "חוסר ספיקה של גיד הטיביאליס האחורי". אמנם אין לי כאבים בעת נגיעות בפטישון הפנימי או לחלופין כאשר אני עולה על קצות האצבעות, אבל כן יש לי כאבים באיזור הפנימי של הקרסול כשאני רץ או קופץ על רגל אחת לדוגמה. בנוסף מה שמאוד מציק לי היא העובדה שאני מרגיש את הקרסול קורסת פנימה יותר מברגל השניה וממש רואה את ההבדל כששני הרגליים על הקרקע, מה שלא היה לפני הפגיעה. העקב שלי נוטה בזווית פנימה ואני ממש מרגיש שהעומס על הרגל לא מחולק בצורה מאוזנת.

האם האבחנה שלי ( מתיחה של גיד הטיביאליס האחורי) נכונה לפי התיאור?
ואם כן מה החומרה של הפציעה/דלקת במצב כזה? אני רק אציין שמבחינה תפקודית אני כרגע הולך רץ קופץ עושה הכל אבל מרגיש את האיזור לפעמים בעיקר בפעילות מאומצת, וכמו שאמרתי באופן תמידי מרגיש ושם לב לקריסה פנימה ( מה שהבנתי שנקרא השטחה פנימה של כף הרגל, היפרפרונציה).

במידה והאבחנה שלי באמת נכונה, מה הטיפול הכי טוב שאפשר לעשות במקרה כזה, ואילו חיזוקים נדרשים, ומה שהכי חשוב לי זה איך אפשר להחזיר את המנח של הקרסול למצב התקין שהיה קודם? האם זה בכלל דבר אפשרי או שכל החיים עכשיו אני אצטרך ללכת עם מדרסים בכל פעילות שהיא?

אני לפני מסלול קרבי ארוך וקשה מאוד והפציעה/דלקת הזאת (ובמיוחד הקריסה פנימה) מאוד מטרידה אותי, לכן חשוב לי מאוד לעשות הכל כדי להחלים ולהחזיר את הרגל למצבה הרגיל.
שאלה קטנה אחרונה, עד שאראה את הרופא מומלץ רק לעשות תרגילי חיזוק לקרסול ולתת לאיזור לנוח או שגם בסדר לעשות אימוני ריצה וכו?

מצטער מראש על ים השאלות ואני אשמח ואעריך מאוד אם תוכל להשיב לי עליהן כי העניין הזה באמת מאוד חשוב לי.

תודה רבה
נבו (19)

גיד טיביאליס אחורי , היפרפרונציה

by ערן רשף, Wednesday, November 02, 2016, 07:44 (2732 days ago) @ נבו

מתיחה של גיד הטיביאליס האחורי יכלה לקרות במקביל לנקע המדיאלי כמו הרבה דברים. אני לא יכול לענות לך בשלט רחוק ממה אתה סובל או מה חומרת הפציעה בלי לראות אותך ועל אחת כמה וכמה להמליץ לך לעשות או להימנע מפעילות כזו או אחרת. כרגע אם יש לך כאבים בזמן ניתור וקפיצה אז לא הייתי ממליץ לרוץ אך הייתי ניגש לפיזיותרפיה בהקדם. אורטופד יכול רק לשלוח אותך לאולטראסאונד כרגע לבדוק מה היקף הנזק לרצועה אבל בשלב ראשון, זה לא מידע כל כך הכרחי בשביל לשקול האם להתחיל את הטיפול עצמו.

בפיזיותרפיה יבדקו את שרשרת התנועה של כל הגפה התחתונה מהישבן והגב עד לקרסול ולבחון האם ניתן לעזור להוריד את העומס מהקרסול ע״י חיזוקים יעודיים של שרירים תומכים אחרים- גבוהים יותר. להוריד נפיחות ודלקת מקומית באיזור הטראומה ואם אתה אכן צודק בנוגע לגיד הטיביאליס, ניתן לעסות אותו, לדקור (דיקור יבש) את התאומים המדיאליים, לבדוק מוביליות כף רגל ועוד.

בהצלחה

גיד טיביאליס אחורי , היפרפרונציה

by נבו @, Wednesday, November 02, 2016, 18:04 (2731 days ago) @ ערן רשף

הבנתי תודה בה.

לגבי הדיקור, מה ההשפעה שלו? אני זוכר שכבר עשו לי אותו פעם.

והשאלה העיקרית שלי היא האם אפשרי שהמנח של הרגל יחזור למצבו התקין/טבעי/קודם, או שמצב כזה הוא בלתי הפיך...

גיד טיביאליס אחורי , היפרפרונציה

by ערן רשף, Thursday, November 03, 2016, 08:06 (2731 days ago) @ נבו

אם אתה מדבר על דיקור מעברי אתה יכול לקרוא כאן באתר בדיוק מה ההשפעות שלו. אני לא יודע אם עברת טיפול באקופנקטורה (דיקור סיני) או אכן דיקור יבש מערבי. אלו שני דברים שונים בתכלית:

http://prophysio.co.il/index.php/he/types-of-treatment/dry-needling

לגבי מנח כף הרגל, כשרצועה עוברת מתיחה מעבר ליכולותיה היא לא חוזרת למצבה הקודם כך שאני לא בטוח לגבי חזרת מנח כף הרגל למנח המקורי. מצד שני אני לא בטוח שזה כל כך משנה. מחקר שנעשה לפני שנה או שנתיים בדק כ1000 רצים ללא היסטוריה של ריצה או פציעות, בדק את הקשר בין פציעות בגפה התחתונה לבין מנח כף רגל (כל המשתתפים קבילו את אותה נעל עם תמיכה לקשת ניטרלית) למשך שנתיים של אימוני ריצה.

דווקא בעלי הקשת הניטרלית נפצעו הכי הרבה (משמעותית יותר מבעלי הקשת הגבוהה או הנמוכה).

אחת המסקנות מהמחקר היא שמנח כף רגל איננו פרמטר לניבוי פציעות בגפה התחתונה.

אך רצוי שתיגש לפיזיותרפיה בהקדם כדי לבדוק מה בדיוק קרה, איפה הכאבים, היסטוריה רפואית, ועוד הרבה דברים שיכולים להשפיע על המצב. אל תמתין עם זה ותבזבז זמן בעוד בדיקות כאלו ואחרות שלא בהכרח שיש להם השפעה על מהלך הטיפול.

בהצלחה

RSS Feed of thread
powered by my little forum