שאלה לגבי פלטפוס וקריסת כף הרגל

by נבו @, צפון, Saturday, October 22, 2016, 12:46 (2742 days ago)

שלום, שמי נבו ( בן 19 ) ולפני כשנה עברתי ניתוח לשחזור רצועות בקרסול אחרי שסבלתי מנקעים חוזרים שהביאו בסוף לקרע מלא ברצועות. הניתוח עבר בהצלחה, עשיתי שיקום חזק ואינטנסיבי והקרסול באמת חזרה להיות חזקה ויציבה.
בכל אופן, לפני כארבעה שבועות שיחקתי כדורגל ובמהלך טיקול של שחקן יריב הקרסול שלי הסתובבה החוצה ( קצת הפוך מנקע רגיל ) ככה שנמתחו לי הרצועות באיזור הפיקה הפנימית של הקרסול... 
עבר כמעט חודש ויש לי עדיין כאבים קטנים בנגיעות חזקות באיזור הרצועות שנמתחו ובתנועות מסוימות כמו בעיטה בכדור כשהרגל בפויינט, אבל מעבר לזה אני כבר הולך רץ קופץ נוחת ועושה הכל.
עכשיו השאלה שלי היא כזאת: תמיד הייתה לי קריסה קטנה של כף הרגל, אבל משום מה מאז הפציעה הזאת אני מרגיש אותה ושם לב אליה הרבה יותר מבעבר, ובתחושה שלי ברגל מרגיש לי כאילו שהמתיחה הזאת ברצועות בצד הפנימי של הקרסול, שאחרי חודש כבר מתפקדת כמעט רגיל לגמרי - הביאה להחמרת הקריסה של כף הרגל ולשינוי קטן במבנה שלה... אז האם זה הגיוני שמדבר כזה כף הרגל תקרוס עוד טיפה פנימה ביחס לשוק ויתפתח פלטפוס יותר חמור גם אם רק בקצת, ממה שהיה פעם? האם יש בתחושות ובהרגשות הפיזיות שלי ברגל איזה שהוא הגיון או לוגיקה? או שזה לא סביר והכל סתם בראש שלי וזה עניין פסיכולוגי לגמרי... ועוד שאלה קטנה, לפי התיאור שלי והמצב של הרגל אחרי חודש, הגיוני שאולי נגרם גם קרע חלקי לרצועה מעבר למתיחה?

אני יודע שמקרה כזה אולי מצריך לראות את הרגל ומילים אולי לא מספיקות, אבל בכל מקרה אם יש אפשרות לעזור לי ולענות לי אני מאוד אשמח! כי העניין הזה מאוד מעסיק ומדאיג אותי... במיוחד כי רציתי שהקרסול תשאר מושלמת ונקיה מפציעות אחרי הניתוח וכי אני לפני שירות קרבי.
חשוב לציין גם שאני עושה באופן קבוע חיזוקים ותרגילים לקרסול ולשרירים המייצגים והתומכים מסביב.   
תודה רבה מראש :)

שאלה לגבי פלטפוס וקריסת כף הרגל

by ערן רשף, Saturday, October 22, 2016, 17:50 (2742 days ago) @ נבו

התשובה היא בהחלט כן. מתיחה חזקה מספיק של רצועות הדלטואיד (החלק המדיאלי- פנימי של הקרסול) בהחלט יכולה לתרום לקריסה מדיאלית של הקרסול. הדרך לתקן או לפחות לנסות לשלוט בכך באמצעים שמרניים היא דווקא לחזק את שרירי הישבן והמסובבים החיצוניים של הירך. אלו השרירים המרכזיים שמונעים קריסה של הברך מדיאלית. כמובן צריך לבדוק גם כח ומתח בשרירים שמבצעים סופינציה בקרסול ובכלל את אופן הריצה שלך, מתיחות ברקמת חיבור שנקראת fascia שנוטה להתעבות ולהגביל תנועה במיוחד אחרי טראומות וניתוחים.


בקיצור גש לפיזיותרפיה עוד אתמול ובדוק את הנושא לפני הגיוס שלך

שאלה לגבי פלטפוס וקריסת כף הרגל

by נבו @, Sunday, October 23, 2016, 12:30 (2741 days ago) @ ערן רשף

הבנתי.ויש דרך לבדוק באופן ודאי האם באמת המקרה הספציפי הזה גרם להחמרת הקריסה? ואם כן איך אפשר לנסות להחזיר את צורת כף הרגל למה שהייתה..? לא נראה לי הגיוני שפגיעה אחת כזאת תשנה את ההמנח של הרגל לתמיד.. או שאני טועה. וזה בעיקר מה שמדאיג ומתסכל אותי, העובדה שבשטות אחת במשחק כדורגל, דפקתי לעצמי את הרגל בצורה שקשה להחזיר ( גם אם הכאבים עצמם נעלמו) ושגרעתי את תוצאות הניתוח שעשיתי.
דבר נוסף, אני לא יודע אם זה משנה אבל רק בשביל הציון, היציבות שלי וכוח הרגל באופן כללי לא השתנו..

שוב תודה!

שאלה לגבי פלטפוס וקריסת כף הרגל

by ערן רשף, Sunday, October 23, 2016, 16:23 (2741 days ago) @ נבו

כשרצועה עוברת מתיחה מעבר ליכולותיה, היא לא חוזרת לאורך או רמת המתיחות הקודמת שלה. יחד עם זאת על מנת לייצב תנועה כזו או אחרת, צריך לבדוק את כל המשתנים המשפיעים עליה- כח שרירי ישבן, שרירי ליבה, קיצור באיזורים מסויימים, שחרור מתיחות רקמות חיבור... אם כל המשתנים יאוזנו- ההשפעה של הטראומה על הקרסול תהיה זניחה יותר משמעותית.

תמיד אפשר לשים מדרסים תומכים אם זה לא יעזור (או במקביל)

RSS Feed of thread
powered by my little forum