מהו ההבדל בין עומס יתר למאמץ יתר

by hadarmo2, Wednesday, August 17, 2016, 14:44 (2809 days ago)

הי,
האם זה נכון שמאמץ יתר יכול להשפיע לרה על השרירים ולעומת זאת עומס יתר יכול להשפיע לרעה גם על הגידים והמפרקים? מהו ההבדל ביניהם? איך מגדירים גם כל אחד מהם. (חיפשתי הרבה ולא מצאתי תשובה)
תודה רבה

מהו ההבדל בין עומס יתר למאמץ יתר

by ערן רשף, Wednesday, August 17, 2016, 16:27 (2809 days ago) @ hadarmo2

עומס יתר על שרירים יכול להוביל מהיווצרות נקודות טריגר (נקודות כיווץ פנימיות בתוך השריר שמגבילות טווח תנועה וכח וגורמות לכאב) עד מתיחות וקרעים בשרירים. עומס יתר בגידים יכול להוביל לדלקות והווצרות נוזלים בין סיבי הגיד וכמובן גם עד קרעים. רצועות גם כן יכולות להימתח וכמו כן להיקרע תלוי באופי בפציעה. כל זאת כמובן על רגל אחת.

כמובן שדבר אחד מוביל לאחר, דפוסי תנועה לא נכונים -->פיצויים-->המשך והגברת העומס יתר בשל חוסר איזון בשרשראות התנועה--> כאב שנמשך זמן רב -->כאב כרוני, שינויים במערכת העצבים ותסמונות כאב שונות

מהו ההבדל בין עומס יתר למאמץ יתר

by hadarmo2, Wednesday, August 17, 2016, 17:03 (2809 days ago) @ ערן רשף

אז בעצם אין הבדל בין עומס למאמץ יתר ,או שלא הבנתי נכון?
אם לפי ההיגיון שלי-מאמץ יתר זה משהוא שקורה אולי לאורך הרבה יותר זמן (יחסית )מעומס יתר-שבו כאב יכול לבוא לידי ביטוי מהר יותר?
יש הבדל בין השניים?
ממש תודה על התשובה!

מהו ההבדל בין עומס יתר למאמץ יתר

by ערן רשף, Thursday, August 18, 2016, 08:05 (2808 days ago) @ hadarmo2

אני לא כ״כ מכיר את התפלגות הטרמינולוגיה הזאת אבל לפי ההיגיון שלי נראה לי שעומס יתר (על רקמה כזו או אחרת) נגרם כתוצאה ממאמץ יתר (באימון כזה או אחר)

מהו ההבדל בין עומס יתר למאמץ יתר

by hadarmo2, Thursday, August 18, 2016, 14:03 (2808 days ago) @ ערן רשף

הבנתי,כלומר בעצם עומס יותר גורם לקרעים בגיד או בשריר,השאלה האם גם כיווץ איזומטרי עושה את אותו הדבר, כי פה אורך השריר לא משתנה,אבל יכול להיות שעדיין עומס יותר בכיווץ איזומטרי עושה נזק?
תודה רבה רבה

מהו ההבדל בין עומס יתר למאמץ יתר

by ערן רשף, Saturday, August 20, 2016, 10:05 (2806 days ago) @ hadarmo2

אני לא מבין את השאלה. מה הקשר לכיווץ איזומטרי?
עומס יתר גורם לכך שהשריר לא יכול לעמוד בדרישות שאת מבקשת ממנו, איזומטרי, איזוטוני, סטטי, קונצנטרי או אקצנטרי ולפיכך לפתח דלקות, קרעים וכדומה.

אנסה יותר לחדד את השאלה

by hadarmo2, Saturday, August 20, 2016, 14:40 (2806 days ago) @ ערן רשף

אם נגיד אני מחזיקה משולת ממש כבדה,ולא משנה את אורך השריר,אלא פשוט מחזיקה אותה ביד הרבה זמן (כיווץ איזומטרי),אם השריר לא משנה את אורכו,משמע לא יכול להיות קרעים של הסיבים שלו או של הגידים,אז האם במצב כזה שבו יש כזו פעולה לגודמא ומחזיקים אותה המון המון זמן עד שממש כואב ובלי מנוחה מספקת,האם זה יכול גם כן לגרום לדלקות וכו...בשריר ובגידים?תודהרבה

אנסה יותר לחדד את השאלה

by ערן רשף, Sunday, August 21, 2016, 16:28 (2805 days ago) @ hadarmo2

בוודאי. אין שום קשר. שריר צריך כיווץ ושחרור ע״מ לסלק חומרי פסולת שהשריר מייצר, חומצות חלב, תנועה של פאציה, תנועה ודינמיות של מערכת עצבים. גם הגידים צריכים תנועה בשרוול שלהם ועוד.

״המאמץ״ שאת מדברת עליו יכול להיות במשקל נמוך לאורך זמן או במשקל כבד לזמן קצר. לא משנה אם הכיווץ הוא איזומטרי, איזוטוני וכדומה. בעקבות המאמץ יתר נוצר עומס בשריר ומשם הדרך לפציעות קצרה.

אני מקווה שהנושא מובן.

את שואלת כאן הרבה שאלות פיזיולוגיות, אורטופדיות ועוד. לדעתי למידה מעמיקה של הנושא יעזור לך הרבה יותר משאלות על גבי דפי פורום. אני יכול לתת לך כאן מידע בעיקר ברמה תקצירית ע״מ להבהיר דברים מסויימים.

RSS Feed of thread
powered by my little forum