המאמר בynet על ריצה על החלק בקדמי של כף הרגל

by ערן רשף, Wednesday, February 10, 2010, 08:32 (5188 days ago) @ גבע

תודה רבה.
אני מכיר את הכתבה. לא קראתי את המאמר המקורי אבל לפחות על מה שנכתב בynet אני יכול לומר:
לדעתי הרעיון שגוי מהבסיס כי הוא מסתכל רק על אספקט בלימת הזעזועים.

דבר ראשון העובדה שאנחנו רצים על כל כף הרגל כתנועה המשכית מהעקב דרך הצד החיצוני של כף הרגל על הבהונות תורם לפיזור העומס של המשקל מבחינת הזעזוע ומבחינת הפיזור לשרירים גבוהים יותר באיזור הברך-ירך-אגן ובטן.

כשאנו רצים רק על הבהונות, השרירים העיקריים שדוחפים את גופנו קדימה הם הארבע ראשי והתאומים במקום שרירי הישבן ואפילו אלכסוני הבטן. הדבר יוצר עומס יתר על קדמת הברך ועל שרירי התאומים ועלול לגרום בטווח הלא כ\"כ רחוק למוקדי דלקת בגיד הפיקה (אבחנה ש גם נקראת במקרה \"runner\'s knee\") וגיד אכילס ועלול לגרום גם לבעיות במפרקי האגן והגב התחתון.

נוסף על כך, ריצה על הבהונות יוצרת המון עומס על עצמות, רצועות ומפרקי כף הרגל הקדמית והבהונות ועלול לגרום גם לשברי מאמץ, נקיעות ומתיחות ברצועות כי אין פיזור עומס לאורך כל כף הרגל.

הריצה היחידה שאני מכיר שאכן מתבצעת על החלק הקדמי של כף הרגל היא בעיקר ספרינטים של 60-100 מ\' וגם שם הדבר מתבצע רק מכורח המומנטום המהיר של הריצה ולא במטרה לבלום זעזועים.

בוא לא נשכח שהאדם המודרני נועל נעליים כבר כמה מאות אם לא אלפי שנים וכף רגלנו לא רגילה לעומסים כאלו.

בקיצור: קנה נעלי ריצה טובות עם בולמי זעזועים טובים, חזק את מערכת השרירים של הבטן, הישבן, האמסטרינגס וכל שרירי הירך והתאומים, תעבוד לעתים קרובות על תרגילי שיווי משקל ויציבות ושתהיה לך ריצה בריאה ומהנה :-)


Complete thread:

 RSS Feed of thread

powered by my little forum