נקע בקרסול

by ערן רשף, Monday, May 12, 2014, 08:00 (3609 days ago) @ שקד

כל נקע מערב מתיחה ברמה כזו או אחרת של אחת או יותר מהרצועות בקרסול. במקרה שלך 3. כל מתיחה היא רמה מסויימת של קרע. אחרי נקע, תמיד יש סיכון לנקעים חוזרים בגלל הירידה ביציבות אך זה דבר שניתן לטפל בו בפיזיותרפיה.
השאלה לגבי ניתוח- לא מחליטים לעשות ניתוח רק על בסיס ממצאי ההדמיה אלא עפ״י רמת התפקוד של המטופל. אם הקרסול יציב, ללא כאבים משמעותיים למעט מגבלה קלה בזוויות מסויימות ואת מסוגלת לתפקד ביוםיום ללא הפרעה משמעותית אז את תזדקקי מעט לפיזיותרפיה על מנת לשפר את טווחי התנועה החסרים.

מצד שני אם ברמת התפקוד את לצורך העניין שחקנית ראגבי מקצועית וכרגע העניין מפריע לך במשחק אז רצוי להתחיל סדרה של מפגשי פיזיותרפיה ורק אם אין שיפור אחרי הפיזיותרפיה והנושא לא נפתר אז אפשר לדבר על אופציות פולשניות כמו ניתוח.

לגבי הנסיעה- האם זה יגביל אותך? שוב, תלוי מה את מתכננת לעשות בטיול? טרק משקלים באלפים או מסע קניות בעיר? בכל מקרה לא יזיק לקחת איתך מגן קרסול (ניתן לרכוש אותם בחנויות אורטופדיות- זה עולה בסביבות ה200 ש״ח. לא מדובר על מקבע קרסול אלא על מגן קרסול דינמי עם רצועות שמאפשר טווח תנועה תקין ורק מגביל אותו בסוף הטווחים) למקרה ואת תחושי בטיול חוסר יציבות בקרסול או ״כמעט״ נקעים חוזרים.

יחד עם זאת, אם את עדיין מתהלכת עם צליעה כרגע, כדאי לגשת לפיזיותרפיה על מנת לאפשר לך טווח תנועה תקין בהליכה. במיוחד בטיול.

בסוף היום בטיול אם יש קצת רגישות, את יכולה לשים קרח על הקרסול למשך 10-15 דקות וזה יעזור בהורדת הנפיחות והקלה בסימפטומים.


Complete thread:

 RSS Feed of thread

powered by my little forum