פגיעת slap

by ערן רשף, Thursday, June 08, 2017, 22:03 (2485 days ago) @ לי

פציעת slap (superior labrum anterior-posterior היא קרע של הלברום בכתף בחלקו העליון הנמשך מהחלק הקדמי לאחורי שלו. ישנן דרגות חומרה שונות לקרע זה ולא כל אחת מצריכה בהכרח ניתוח.

המטרה העיקרית בכל שיקום כתף היא לייצב את מפרק הכתף בצורה אקטיבית ע״י השרירים המייצבים את המפרק עצמו בהקשר לשרירים שמייצבים את השכמה ביחס לעמוד השדרה והצלעות וכמובן האיזון בין כולם. במצב אופטימלי, הכתף יציבה ואז אין עומס או גירוי על איזור הפציעה ולפיכך אין כאבים או מגבלה (או לפחות ברמה שלא מפריעה לבצע את הפעולות שאתה מבקש. בהתאם לספורט והאימונים שאתה רוצה לעשות)

שיקום כזה מצריך טיפולי פיזוותרפיה מנואליים שכוללים טכניקות מנואליות שונות, דיקור יבש בהתאם לצורך, תרגילים, הדרכה על יציבה ודפוס תנועה ועוד.

אופי הניתוח גם משתנה בהתאם לחומרת הפציעה ויכול לקחת מספר חודשים. אני כן מציע כבר עכשיו להתחיל טיפולי פיזיותרפיה שיתייחסו למרכיבים שציינתי. תרגילים לבד לדעתי זה לא מספיק. צריך מטפל/ת שיניחו את הידיים על האיזור ויטפלו פיזית במקום ולא רק יתנו לך תרגילים כלליים. כבר יש והיו מקרים מעולם שנמנעו מניתוח לחלוטין והמטופל חזר לשגרץ אימונים אך כמובן כל מקרה לגופו.

מקווה שזה עונה על שאלותיך.
אםן תרצה, אשמח להיפגש ולבדוק איך אפשר לעזור לך

בהצלחה


Complete thread:

 RSS Feed of thread

powered by my little forum